Sunday 2 August 2015

Homestay di bandar Pasir Puteh

Assalamualaikum W.B.T

Jika anda tercari-cari tempat penginapan untuk semalam dua di bandar Pasir Puteh, datang kenduri kahwin ke, bercuti ke Kelantan atau apa-apa sahaja tujuan, sila rujuk posting ini. 

Homestay sekarang memang macam cendawan tumbuh. Dah banyak dah. 

Homestay dalam posting ini, memang dalam bandar Pasir Puteh. Jadi tak perlu risau nak beli barang keperluan, nak pergi mana², nak cari tempat makan. Contohnya kita dengan ahli keluarga yang ramai datang menginap di homestay untuk kenduri kahwin. Kita nak tempat penginapan yang senang segala kemudahan asas. 

Nak beli barang senang, kut kut last minute nak decorate barang hantaran, tiba² lapar tengah malam nak cari kedai makan, nak solat di masjid, haaaa...jangan risau. Keempat-empat homestay ni memang dekat dengan

- Supermarket (Econjaya & Pantai Timur) 
- Restoran² dan warung² makanan sekitar
- Masjid
- Betul² tengah bandar 


Homestay Mawar : 012-9566697/ 012-9866687

Assa Homestay - 013-2793762/ 013-2123762






Roozaa Impian Guest House - 013-9228060/ 013-9808060


Al Fateh Inn - 019-2501455/ 013-9526422

Selalunya bila iklankan Homestay dalam blog mesti ada gambar² ruang tamu, ruang bilik tidur dan dapur kan? 

Saya buat posting ini kira iklan khidmat kepada kejiranan sahaja. Saya ambil gambar daripada luar sahaja. Dengan tujuan supaya senang kepada sesiapa yang akan ke Pasir Puteh dan mencari homestay di tengah-tengah bandar. 

Pattern rumah adalah sama. Ruangan dalam samada sudah di renovate oleh pemilik itu saya tidak pasti. Kalau standard adalah empat bilik tidur dan 3 bilik air. Tiga bilik di tingkat atas dan sebuah bilik di tingkat bawah. 

Kawasan yang menjadi tapak Pasar Ramadan Pasir Puteh (bila bulan Ramadan) dan menjadi tempat pelbagai aktiviti lain macam funfair dan sebagainya selalu menjadi tempat parking bas untuk rombongan yang datang dengan bas.

Jadi bagi siapa-siapa yang datang kenduri rombongan Cik Kiah dengan bas, jangan risau. Cuma apabila membuat tempahan, tanya tuan punya homestay, ada aktiviti apa-apakah tapak Pasar Ramadan berkenaan. Tapak Pasar Ramadan memang betul² di hadapan Assa Homestay dan Homestay Mawar. 

Selalu rombongan dengan bas mengalami kesukaran mencari tempat penginapan untuk parking bas. Jadi sekarang tempah salah satu homestay di sini. Nak tempah empat² sekaligus pun tak mengapa. Heheheheh. Sebab berdekatan. Nanti anak-anak boleh berlari².  Parking bas tak ada masalah lagi.


No comments:

Post a Comment